Direktlänk till inlägg 7 juli 2014

Mitt livs förändring ❤️

Av Louise - 7 juli 2014 18:07

År 2012 va året som blev entotalförändring i mitt liv. Jag träffade då mitt livs största kärlek Anders, flyttade in hos honom i en etta på norra Hisingen i Gbg efter 2 månader, skaffade mig ett jobbinom hemtjänsten precis där vi bodde eftersom jag sa upp mig på Uddevalla Sjukhus, vi bestämde oss för att skaffa katt, så vi köpte vår blandras katt Yammis

 Sedan bestämde vi oss att flytta till större lägenhet och köpte en3a i Kungälv, därefter köpte vi vår underbara Rhodesian Ridgeback hane Yamba.

 

När jag träffade Anders var jag överviktig, vilket jag alltid har varit och aldrig varit direkt intresserad utav träning o kost då ingen har motiverat mig på någon utav delarna. Anders har tidigare vart en väldigt tränad, biffig mma kille som visste hur man skulle träna och äta rätt för att komma i form. Han gjorde många tappra försök att motivera mig att gå till gymmet men jag ville inte träna, usch och fy vad jobbigt, folk kan ju se mig. Han insåg att det var lönlöst och började istället motivera mig i maten, att äta rätt. Han lyckades. Efter några veckor märkte jag att kläderna började sitta allt mer löst på mig och det va då jag själv insåg att med rätt kost så kan mycket hända. jag intalade mig själv tillslut att om det funkar med kosten borde träningen också ge resultat. Jag kämpade och ett år senare hade jag lyckats gå ner 30 kg!! 30 jävla kilo, det är ju nästan vad våran hund väger. Helt sjukt men jag hade tillslut viljan och motivationen o det är det allt handlar om.

Du kan om du vill och man ska aldrig ge upp. Det har jag fått lära mig. 

Idag är jag sjukt nöjd över mig kropp och vad all kost o träning har gjort. Mår bättre än någonsin 😘 

 


På alla ❤️ dag plussade jag på ett gravtest, då jag kände igen känslan sedan innan att nått inte stämde. Bättre alla ❤️ Dag present kunde det inte bli. Vår dröm hade äntligen slagit in men vi ville ändå inte vara för spralliga då det blivit misslyckat innan. 😔  Allt verkade gå bra, jag mådde ju skit dom första 10 veckorna, sen tidigt UL o det lilla hjärtat slog så fint. Tårar föll från våra kinder, vi va verkligen så glada! I v.14 gjorde vi ytterligare ett UL o det såg lika fint ut som innan... Nu va vi spralliga o ville verkligen berätta för världen vad vi ruvade på. V.19 kom o det var dax för rutinultraljudet, det som vi hade väntat på så länge. 

Nu är jag inne i v. 27 på onsdag o mår bra förutom foglossningen som kommer o går som den vill. Känner vår lilla älskling sparka hej vilt hela dagarna o jag bara njuter utav det. Längtar som en tok nu efter vår skatt! 💎💋 / Louise 

 
 
Pernilla

Pernilla

12 juli 2014 10:04

Åh vilken underbar känsla det måste vara! Som jag längtar efter att känna de där sparkarna, måste vara magi!

http://langtarefterdig.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 18 juli 2015 22:07


                  Godkväll! 💖 Det va ett tagsen jag uppdaterade något men blir tyvärr så när det finns att göra hela tiden, vilket jag älskar! 😊 Ella började krypa för lite drygt 2 veckor sedan o sedan dess är...

Av Louise - 24 maj 2015 21:38


  Idag har vi vart på 1-årskalas till kompisen Felicia i Uddevalla. Det har vart så roligt då Ella har babblat hej vilt med allt o alla o det är så roligt haha 😆 hon är så go när hon har dom dagarna fast tycker ändå hon är gland nästan jäm...

Av Louise - 21 maj 2015 12:43

Imorse åkte jag o Ella o stor handlade inför helgen o nästa vecka, så himla skönt o vara där tidigt på morgonen när ingen annan är där O sen blev det systemet!  Nu sover ella efter lunchen  o jag har hunnit gymma lite o sitter nu ute med mina 2 fyr...

Av Louise - 18 maj 2015 20:37


                                                   💖 Mina två älskade hjärtan 💖   Det bästa som har hänt mig var den dagen jag träffade den här mannen för 3 årsedan. Jag föll pladask direkt han klev ur  sin fina Opel  o trodde ...

Av Louise - 17 maj 2015 17:14

                                                                                                                                                                                                                Allt för dålig uppdatering då jag in...

Presentation


Louise - 25 år & Mamma till vår älskade dotter Ella. Träningsgalen och jobbar på att få tillbaka drömkroppen, Bor med min blivande man i vårt paradis på landet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards