Alla inlägg under oktober 2014

Av Louise - 25 oktober 2014 22:01

Förlossningsberättelse ❤️


Måndagen den 13e oktober började det hela. Vid kl. 15.52 började kraftiga värkar med 3-5min mellanrum. Jag försöker andas mig igenom värkarna o det går fint. värkarna håller i till ca 19.30 då jag inte orkar mer o ringer koordinatorn o hon tycker vi ska åka in, så vi tar med bb-väskan "ifall" o åker in till östra. 


Framme på östra lite efter 20, kopplar upp CTG och det visar många täta sammandragningar plus en väldigt aktiv Ella i magen. Barnmorskan undersöker mig och jag är öppen 2-3cm o tappen är mogen och får order om att gå lite för att se om jag kunde öppna mig mer inom 2 timmar. 2timmar går o hon kommer o undersöker mig igen o ingenting har hänt. Jag har sjuka förvärkar o sammaneddragningar o väljer att stanna kvar, får morfin och sömntablett så att jag kan få sova några timmar för att orka. 


klockan är nu 00.58 o Anders åker hem o sover medans jag stannar så vi båda kan få sömn.

Jag vänder mig om i sängen o helt plötsligt känner jag bara "poff" nertill o jag reser mig direkt o inser att det va vattnet som gått. Jag larmar på klockan o en barnmorska kommer in o jag säger till henne att jag tror vsttnet har gått o mycket riktigt, det hade det. Jag har sjuka värkar nu o ber om mer värktabletter o ringer Anders o säger att vattnet har gått du måste komma hit. 


Kl. 04 är anders hos mig o jag står vid fönstret när han kommer o jag får en sån sjuk värk som känns som att man håller på att spy samtidigt som att du vill skita.. svårt att förklara..  jag försöker ta mig igenom mina kraftiga värkar, packar ihop alla mina grejer o blir nerkörd i rullstol till förlossningen. Kl. 05 undersöker barnmorskan mig o säger att jag är öppen 10cm o jag o anders bara kollar på varandra " what vad hände där, börjar det hända nu".. Jag fick lustgas o började förlossningsarbetet.. 05.45 började krystvärkarna o anders va ett grymt stöd under tiden, baddade min panna, pushade mig under värkarna o va helt underbar på alla sätt o vis genom att bara vara där o lustgasen va verkligen min vän.. sista krystvärkarna kom o 06.07 titta lilla Ella ut.. ❤️ Jag va halvt om halvt medveten då jag fått så mycket värktabletter innan plus lustgasen på det. När han fick höra Ellas skrik, såg jag min älskade man fälla några tårar o sen höll han vår dotter i sin famn innan hon kom till mitt bröst. Det vackraste på jorden, vår lilla älskling. 💖


Vi hade en grym barnmorska o jag är så nöjd över att jag fick henne. Kände mig så trygg i hennes armar o litade på henne till 110%.. All personal på östra har vart guld värda. Är tacksam för allt vi fått hjälP med. 


Väl uppe på BB fick vi ett rum o lillan va så duktig m amningen direkt. Vi fann vår teknik fort o många kommenterade det att jag va som gjord för att föda barn o amma o det blir man ju väldigt glad över att höra, väldigt smickrande. 😊 

Vi valde att stanna 2 dagar som man får o det kändes tryggt o säkert, så man kan få all hjälp man behöver. 


Torsdagen kom o vi fick äntligen åka hem. Barnläkaren undersökte Ella o allt såg toppen ut. Nu längtade vi hem till vårt hus o våra älskade djur som väntade på oss. 


/Louise 🍂🍃🍁


Presentation


Louise - 25 år & Mamma till vår älskade dotter Ella. Träningsgalen och jobbar på att få tillbaka drömkroppen, Bor med min blivande man i vårt paradis på landet!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards